Customer Support Consultant Joren groeit mee met Smarttime!

Je bent intussen goed ingewerkt Joren, hoe ben je met Uptime Group in contact gekomen?

In het laatste jaar van mijn opleiding was ik op zoek naar een stageplaats, waar begin je dan te zoeken? Mijn moeder kwam op haar werk in contact met consultants van Cronos, die me al snel contactgegevens bezorgden. Daarna heb ik gewoon met Rita gebeld, niet wetende dat zij de CEO van Uptime Group was. Door de stress van het telefoontje was ik zelfs mijn nummer vergeten te geven op het einde van de voicemail. Dus toen zei ik maar : “euhm, ik bel u wel terug”.

Uiteindelijk heb ik dan Rita toch aan de lijn gekregen waarna een kennismakingsgesprek met HR werd vastgelegd. Het werd een open gesprek waarin mijn interesses afgetoest werden met de mogelijkheden binnen de 24 deelbedrijven van Uptime Group. Er volgde al snel een vervolg met de managing partner van Smarttime om de inhoud van de stageopdracht verder te bespreken. En een succesvolle stage werd omgezet in een contractaanbod om het Smarttime team te versterken.

Joren

Na je stage ben je intussen 4 maanden aan het werk, maar hoe is je start verlopen?

De start kan ik samenvatten als intensief. De overstap van de schoolbanken naar een werkomgeving bezorgde me toch wel wat stress. Elke nieuwe stap is een spannend moment geweest voor mij; het eerste telefoongesprek met de klant, het eerste klantenbezoek, …  gebeurde toch wel met heel wat zenuwachtigheid.

Durven is de boodschap, want het zijn telkens kleine drempels waar je over moet. Nu doe ik al heel wat taken met meer zelfzekerheid. Klanten kennen je intussen, Door er ter plaatse te gaan leer je hen ook kennen en bouw je aan wederzijds vertrouwen.

 

Je had nog geen werkervaring als je begon. Zijn er collega’s die je onder hun vleugels genomen hebben?

Iedereen eigenlijk, dat is het toffe aan het hechte team dat we hebben. Het moment dat er vragen zijn of dat er iets onduidelijk is, mag ik dat aan gelijk wie vragen.

Officieel is wel Johan Brems mijn mentor, omdat mijn specialisatie netwerken is en als er één iemand veel van netwerken weet, dan is het Johan wel.

 

Zo te zien heb je een heel hecht team. Dat maakt het waarschijnlijk tof om te komen werken?

Ik kom altijd vol goesting naar het werk. Het team maakt het heel plezant, maar ook de Managing Partner Marnix is een topkerel. Je kan er alles tegen vertellen en als je met moeilijke problemen zit, kan je altijd bij hem terecht. Daarbovenop interesseert de job me ook enorm, je leert continu bij. Er zijn daardoor niet veel dagen dat ik zonder glimlach kom werken, zelfs de collega’s merken dit. Mijn moeder gaat ook altijd met de glimlach werken en ik denk als je niet met plezier gaat werken je de verkeerde job doet.

 

Kan je ons een beetje inkijk geven in je job, voor welke taken ben jij verantwoordelijk?

Mijn doel is om problemen van klanten te verhelpen. Voor client of server tickets die remote niet oplosbaar zijn ga ik ter plaatse bij de klant. Het is best fijn om die mensen ook eens te zien en hoe meer kleine problemen je kan oplossen, hoe meer je vertrouwen groeit om grotere problemen aan te pakken.  Ik voel dat ik zelfs een stukje openbloeide door het klantencontact, eigenlijk haal je er best veel voldoening uit. Onze klanten zijn nu als een tweede bureau voor mij. Een combinatie van remote en onsite oprachten is voor mij de ideale combinatie.

 

Groei is een enorm breed begrip, wat betekent groei voor jou sinds je start ?

Technisch heb ik al enorm veel bijgeleerd, op die korte periode zelfs veel meer dan op school. Maar bovenal heb ik geleerd dat de manier waarop je communiceert het allerbelangrijkste is. Je taalgebruik kan het verschil maken, je hoeft geen informatie te verbloemen maar het kan soms wel helpen om aan een boodschap de juiste “twist” te geven. Mijn sociale vaardigheden zijn algemeen gegroeid en werken in teamverband was ook nieuw voor mij.

Het gaat ontzettend snel momenteel, ik kan zelfs zeggen dat ik het leven meer door een volwassen bril begin te zien. Een aantal maanden geleden was ik nog voor 100% student en hoewel het heel goed is bij mijn ouders thuis, maak ik nu al plannen over samenwonen. Mijn collega’s maken me er attent op dat ik rondloop met een glimlach,  dus die is zeker ook gegroeid!

Heb je zin om met ons mee te groeien?